- 1. 1933-10-03
- (1933)
- ... en Hok ook een vergadering. De Vivos was over “de diepere zin van het sprookje”. Zeer geslaagd was het, alleen kwam Steiner er weer teveel aan te pas. De antroposofen spreken over hem als een soort profeet. ...
- 2. 1935-12-10
- (1935)
- ... Eine Einführung in die Versteinerungslehre als Wissenschaft. Gebonden Mk 30.- – 25%. Er komt op beide boeken 25% korting, wel te onthouden bij de betaling. Beide boeken zijn uitgegeven bij Gebr. Bornträger. B ...
- 3. 1937-01-26
- (1937)
- ... anskunst die in het begin van de 20e eeuw in Duitsland en Zwitserland in de kringen rond Rudolf Steiner, grondlegger van de Anthroposofie ontstond. [2] Sjabloon is een mal van papier of kunststof ...
- 4. 1939-12-27
- (1939)
- ... welke laatste bestemd was voor onze buurvrouw, die me heeft toegestaan gebruik van haar tennisbaan te maken. – Op Moeder’s verjaardag vierden we Kerstmis in de Rudolf Steiner school, waar we eerst een ...
- 5. 1940-01-09
- (1940)
- ... op zee stormt. Als de wind zo is, als hier in Bandoeng, dan zal het wel niet zo prettig zijn in een kleine boot. – Axel is nu naar de Rudolf Steiner School. We haalden hem van de Montessori-school af, ...
- 6. 1940-01-21
- (1940)
- ... en Henk kwam alvast hier scholen bestuderen. Ik ried hem natuurlijk de Rudolf Steinerschool aan, maar ik was hem al te enthousiast – gelukkig besloot Riek Henkje er heen te sturen. Axel is erg verrukt ...
- 7. 1940-02-13
- (1940)
- ... dat hij bij Henkje mocht logeren – Henk en Riek boden het direct aan toen ik vertelde dat ik wegging, echt aardig. Henkje is in de 1e klas van de Rudolf Steinerschool, Axel in de 2e –de overgang is hier ...
- 8. 1940-03-25 Eida aan Anneke
- (De jaren 1940-1941: het begin van de oorlogstijd in Holland)
- ... n de bouw van een nieuwe Rudolf Steinerschool, waar Axel sinds januari ook is. Hij zit in de 2e en leert aardig Duits en Engels – het is zeker een aardige school hoewel niet individueel genoeg naar m’n ...
- 9. 1940-04-07
- (1940)
- ... de Rudolf Steinerschool worden de kinderen prettig beziggehouden, maar Montessori heeft het anders opgevat en leert de kinderen wat ze in het leven nodig hebben, wassen, strijken, afwassen, muziek. Zodra ...